torsdag den 7. november 2013

Forfattermøde med Inger Wolf

Mandag aften kl. 19 var jeg klar til at høre på Inger Wolf fortælle om sit forfatterskab.

Lidt overraskende skulle det starte ud med en forfatterspire. Århus kommune har et projekt hvor forfatterspirer kan læse noget af deres eget materiale, i dette tilfælde en novelle. Det var da ganske udmærket, og der var bestemt potentiale i forfatterspiren. Efter det overraskende indslag var jeg helt klar til at høre Inger Wolf fortælle.

Inger Wolf fortalte en del som sin seneste krimi "Under en sort himmel", om hendes tur til Alaska for at tale med en polarforsker m.fl. Inger Wolf læste prologen til krimien op. Så der tænkte jeg, den har jeg jo stadigvæk til gode at læse. Så det varer ikke længe inden jeg vil i gang med den.

Herudover hørte vi en del om den kommende krimi, som foregår i Japan. Hvor der er en helt særlig skov, hvor mange tager hen for at begå selvmord. Nu har selvmord også en noget andet aura i Japan end det har i Danmark. Herudover fortalte Inger Wolf om den udflugt hun havde med hendes tourguide, hvor de besøgte en grotte. Her skulle de glide ned i grotte, og hvis de ikke kunne komme op igen, skulle de hejses op i et tov. Den skulle være rigtig flot.

Så de 2 timer forfattermødet varede gik rigtig hurtigt, fordi at det var rigtig spændende at høre på. Jeg var ihvertfald rigtig godt underholdt.

Torsdag aften har Inger Wolf endnu et forfattermøde i Brørup.

Så jeg glæder mig til at jeg skal være i Inger Wolf selskab på turen fra Århus til Bellacentret på fredag, når turen går til bogmessen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar