onsdag den 31. maj 2023

Den forsvundne datter af Gill Paul

Handling

Rusland, 1918. Smukke, livlige Maria Romanov, den faldne zars 19-årige datter, lever i fangenskab med sin familie langt væk fra sin tidligere royale tilværelse. 

Hendes eneste fornøjelse er lidt flygtig og forsigtig flirten med to af vagterne. Hun har ingen anelse om at hendes uskyldige tilnærmelser kan betyde forskellen på liv og død.

Australien, 1973. På sit dødsleje gentager Val Doyles far den samme vending: "jeg ønskede ikke at slå hende ihjel!" 

Val bliver både urolig og nysgerrig over farens betroelser. Hvad taler han om? Da hun kortlægger sin egen mors forsvinden mange år tidligere, bliver hun trukket ind i et af verdenshistoriens største mysterier. 

Hvad skete der egentlig med Maria Romanov?

Anmeldelse

Endnu en gang har Gill Paul tager mig med storm. Det er en meget medrivende fortælling. Den er til tider tåskrummende, men også meget hjertevarm.

Som i Zarens datter fortælles historien i to tidsperioder. Disse smelter sammen senere i historien. 

Begge bøgerne er selvstændige og har i og for sig ikke noget med hinanden at gøre.

Personskildringerne er er fyldt med kanter (dimensioner) - de er levende - det ville være personer som du nemt ville kunne forestille dig i virkeligheden.

Jeg giver den mine varmeste anbefalinger.

Det er ikke en krimi.

Men derfor vil jeg nu gerne give den 💗💗💗💗💗 med på sin videre færd.

Jeg har lyttet bogen på Mofibo

Rigtig god læselyst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar