onsdag den 31. maj 2023

Zarens datter af Gill Paul

Handling

1914. Rusland er på randen af sammenbrud, og zarfamilien går en usikker fremtid i møde. 

Tatjana, storfyrstinde og en af zarens døtre, har forelsket sig i officeren Dmitri, efter at hun har plejet ham på sygesengen, men efterhånden som situationen i landet forværres, er både deres liv og kærlighed i overhængende fare.

2016. Kitty Fisher forlader hovedkulds London, da hun opdager, at hendes mand har været hende utro. Hun flygter til en hytte i den amerikanske ødemark, som hun har arvet efter sin oldefar. 

Der, på stranden, finder hun et juvelbesat smykke, der fører hende til en for længst begravet familiehemmelighed.

Anmeldelse

Zarens datter er en fantastisk historie. For mig har den alt. Den er fortalt levende, spændende og det kunne jo faktisk godt være sket. Personskildringerne er fortalt så levende at du nemt kan forestille dig det hele.

Historien er fortalt i hvert deres tidsspor. Det fungerer så godt. 

Jeg lyttede bogen på Mofibo. Jeg havde virkelig svært ved ikke lige at høre lidt mere. Ikke mindst vil du som læser gerne vide mere om familiehemmeligheden.

Grundlæggende handler den om kærlighed, tab og forsoning.

Jeg har altid været fascineret af den sidste zarfamilie, 2. verdenskrig og her får jeg lidt af det hele.

Oplæseren var også rigtig god - så alt i alt en fantastisk lytteoplevelse.

Det er ikke en krimi.

Men detfor vil jeg nu alligevel gerne give den 💗💗💗💗💗 med på sin videre færd.

Rigtig god læselyst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar