lørdag den 23. marts 2024

Eftermælet af Heidi og Claus Lohman


Handling:

 Mens plastikkirurgen, Robert McAllister, tager orlov for at passe sin og Susan Whites søn, vender Susan tilbage til jobbet som kriminalassistent i Christchurch, New Zealand. Kort efter myrdes en krybdyrsmugler, og Susan sættes på sagen. Opklaringsarbejdet fører hende til barndomsbyen, Wellington, hvor hendes far mange år tidligere fungerede som betjent og blev dræbt i tjeneste. Da et 100 år gammelt skelet findes i en sprække, opdager Susan, at det har forbindelse til den myrdede krybdyrsmugler, men noget tyder på, at sagen også har tråde til hendes fars død.

Den midaldrende nyborgenser, rengøringsdamen Merete, står over for svære udfordringer. Ryggen værker, hendes to drenge er umulige, og forholdet til ægtemanden sejler. Hun finder trøst i krimiernes verden, og efter at have set et interview på tv med en populær bogblogger starter hun sin egen blog. Tingene går dog anderledes end forventet, og en dag tager alt en uventet drejning.

Anmeldelse:

Eftermælet er en selvstændig fortsættelse af Efter skælvet.

Denne gang foregår en del af historie i og omkring Nyborg, men hovedhistorien foregår på New Zealand.

For mig som bogblogger, synes jeg selvfølgelig at det var sjovt at bogbloggeren blev en del af historien. 

Prologen er voldsom. Mordet der er sker for længe længe siden - kommer til at koste flere liv gennem de næste 150 år.

Det er en både dragende og vedkommende historie - både samlet set, men egentlig også hver for sig.

Det er tydeligt at der er lagt et stort arbejde i researchen.

Nogen vel måske kalde en del af historien for feelgood, men der er absolut intet feelgood over. Den del som foregår på New Zealand er stadigvæk det som bærer hele historien.

jeg synes, det er en rigtig spændende krimi. Hvor siderne vender sig selv. I starten er det fordi jeg gerne vil se hvad der sker med Merete - senere er det den New Zealandske historie som jeg bare må vide hvor ender.

Jeg glæder mig allerede til sidste bind i triologien. Selv om det er en selvstændig bog i serien, anbefaler jeg bestemt at du skal læse dem i rækkefølge.

Krimihjerte sender 💖💖💖💖 ud af 6 mulige til Eftermælet.

Rigtig god læselyst.

Hvis du hellere vil lytte til bogen - er den netop kommet på Mofibo med min ynglingsoplæser Randi Winther.


1 kommentar:

  1. Your writing resonates with authenticity, creating a genuine connection. Access exclusive interviews and content about the Aviator game on our blog.

    SvarSlet