mandag den 15. april 2024

Heksejagt i Whitby af Helen Cox

Handling

Så er 5. krimi i serien om Kitt Hartley her

En seriemorder er løs i Yorkshire og har krævet tre ofre på tre måneder. Elleve dage før hvert mord er et stort lilla V malet på hoveddøren til ofrets hus. De dræbte, som alle har en tilknytning til det okkulte, bliver fundet med to røde mærker på halsen og et glas aftappet blod.

Da Ruby Barnett en aften kommer hjem og finder et stort lilla V på sin hoveddør, bliver det klart, at hun er tiltænkt rollen som næste offer for den såkaldte Vampyrmorder. Privatdetektiverne Kitt Hartley og Grace Edwards har blot elleve dage til at løse mysteriet og redde Rubys liv. Uret tikker …

Anmeldelse

Lige så vild jeg er med Elly Griffiths krimier om Ruth Galloway lige så vild er jeg med Kitt Hartley krimi-serien af Helen Cox.

Jeg har mest lyttet til krimien på Mofibo - hvor min ynglingsoplæser (Randi Winther) har indtalt lydbogen, men har også læst i papirudgaven.

Har du endnu ikke stiftet bekendtskab med Helen Cox' krimi-univers - uh så har du mange gode læseoplevelser til gode.

Kitt Hartley er bibliotekar, men har for nylig startet et privatdetektivbureau. I første krimi hvor der skete et mord på det bibliotek hvor Kitt er ansat, mødte hun kriminalkommisær Halloran. En del af personerne er også med i de efterfølgende krimier. Ud over selve plottet er det også både spændende og sjovt med den interaktion der er mellem disse personer.

Personskildringerne er rigtig gode. Det er et noget anderledes persongalleri - hvor personerne er skæve, indholdsrige og med mange kanter.

Plottet er god konstrueret, der er masser af tvist. Det er med til at gøre den vedkommende og interessant.

Jeg giver den mine bedste anbefalinger.

Krimihjerte giver  Heksejagt i Whitby 💗💗💗💗💔 (4,5) ud af 6 mulige krimihjerter

Krimien er udgivet på Forlaget Zara

Krimihjerte har modtaget bogen som anmeldereksemplar fra Forlaget Zara.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar