mandag den 16. marts 2015

Anmeldelse af Therese Philipsens Lange sorte negle

Forlagets beskrivelse:
Da tidligere FBI-agent Molly Crawford ringer på døren hos politikommisær Per Roland, er det ikke for at besøge en gammel ven, men fordi hun jager en amerikansk seriemorder. Manden har en bizar forkærlighed for meget unge pige med sortlakerede negle, og FBI har netop sporet ham til København i selskab med et nyt offer.

Molly og Roland sætter alt ind på at finde parret, inden han dræber pigen, men tiden er ved ar løbe ud, og de mangler spor at arbejde med. Først da det viser sig en forbindelse til en sag, som politiassistent Liv Moretti efterforsker i Nordsjælland, forstår de, at manden er i Danmark for at gøre et regnskab op.

De skal netop til at forfølge det nye spor, da flere af de involverede findes brutalt knivdræbt, og sagen tager en ny drejning.

Anmeldelse:
Fra da jeg fandt ud af at der ville komme en ny dansk krimi af Therese Philipsen, har ventetiden været lang. Jeg har glædet mig meget til igen at dykke ned i universet for specialenheden under NEC.

Men der er også kommet sparetider hos Politiet, så specialenheden bliver ikke samlet. Til gengæld kommer man som læser meget tættere på Liv Moretti og Per Roland. Og det var faktisk ganske godt.

Personskildringerne er rigtig fine, særligt kommer du tæt ind på livet af Liv. Du får en del at vide om hendes privatliv, som ikke har været så stor en del af de tidligere krimier.

Plottet er godt bygget op, og tvistene der kommer i slutningen er også fine. Den er spændende helt ind til sidste side, hvor alle løse ender samles.

Det er en krimi som er meget levende skrevet, personerne er vedkommende og sproget er let og flydende. Siderne nærmest vender sig selv. Jeg var i hvertfald godt underholdt.

Jeg glæder mig allerede til jeg skal læse nogle af Therese Philipsens krimier som netop er udgivet på dansk som ebøger under navnet Willow Rose.

Rigtig god fornøjelse.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar