fredag den 28. juli 2017

Jeg finder dig altid af Elsebeth Egholm

Handling:
Rina kan ikke genkende ansigter. Rina er læge, men om natten lever hun et dobbeltliv. For at kompensere for sit handicap og selvbehandle en svær barndom klatrer hun på høje bygninger og lave anonym street art under navnet Private Eye.

Men en nat går det galt. En ung mand styrter i døden tæt på Prismet i Århus, hvor hun netop har klatret. Og da hun kommer hjem, bliver hun overfaldet af en mand med en kniv. Rina ved nu, at nogen er efter hende.

Da efterforskeren Helge Stanek konfronterer hende, hun har sine egne grunde til at lyve, og han hat sine grunde til at acceptere løgnen. Han forsøger at beskytte hende, man da Rina bliver mistænkt for drab, må hun flygte fra både politiet og sin ansigtsløse forfølger. Og det er ikke første gang hun er på flugt.

Anmeldelse:
"Jeg finder dig altid" er første krimi fra Elsebeth Egholm, efter at hun afsluttede Dicte-universet. Rina hedder den nye hovedperson. Hun er en helt særlig person. Selv om jeg var rigtig glad for Dicte-universet, så ville jeg ikke bytte Rina-universet for noget andet krimi-univers. Rina er en person som gennem krimien får pillet en masse lag af den facade hun beskytter sig bag. Stanek, efterforskeren, har ligesom Rina en del hemmeligheder som ingen helst skal finde ud af. Undervejs krydses deres veje på flere plan.

Plottet i krimien er godt udtænkt. Det holder dig fanget helt til sidste side. Det er pageturner uden lige. Er du først startet, så er der ingen vej ud - du må bare læse - og øv så er historien slut. De forskellige handlingsforløb er så fint flettet sammen, og du efterlades med en rigtig dejlig fornemmelse i maven, når du er færdig med at læse. For mig havde den alt hvad en god krimi skal have.

Men måske kan man trøste sig med, at der er tale om en ny serie, det er der ihvertfald lagt op til. Jeg glæder mig allerede til den næste - selv om det måske nok er lige tidligt nok.

Rina og Stanek, har begge noget at skjule. Igennem krimien bliver de tættere og tættere knyttet sammen, dette kan få store konsekvenser. Om det får det vil jeg ikke røbe - det må du selv læse dig til.

Jeg elskede Rina lige fra starten, netop fordi hun var helt sin egen. Det har været en helt igennem fantastisk rejse sammen med Rina i Jeg finder dig altid. Jeg kan kun anbefale dig skynde dig forbi en boghandel eller bestille den på biblioteket, og det kan faktisk kun gå for langsomt.

Jeg vil gerne varmt anbefale dig at læse Jeg finder dig altid.

Krimihjerte sender 6 ud af 6 mulige krimihjerter med Jeg finder dig altid ud dens videre rejse.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar