mandag den 30. september 2013

ebog vs papirbog

Jeg ved selvfølgelig godt at det også er et spørgsmål om vane, men jeg kan nu bedre lide at læse i papirbøger.

Jeg er i gang med en ebog, nemlig Lisa Ballantynes Den skyldige, men det går altså ikke helt hurtigt med at læse ebogen, som de papirbøger jeg er i gang med og har læst i samme periode som jeg har været i gang med ebogen. Så er der måske nogen som vil være så frække at sige at det er da fordi du ikke læser den på en god eboglæser.

Men jeg tror helt ærligt ikke at det er det som er spørgsmålet. Jeg er vist én af dem som bare helst vil læse en papirudgave. Jeg mener også at jeg for ikke så længe siden læste at Michael Katz Krefeld havde det på samme måde, i et blogindlæg på krimifan.

Jeg kan godt se det smarte i at læse ebøger, særligt hvis man skal ud og rejse - en ebog fylder jo ligesom ikke så meget i kufferten. jeg synes jo også nogen gange når jeg tager toget mellem Århus og København at den bog jeg slæber med er lidt tung og nogen gange lidt uhandig. Men indtil videre vil jeg langt hellere have en papirbog.

Jeg kan rigtig godt lide at jeg sådan visuelt kan se hvor langt jeg er i bogen. Jeg er godt klar over at på Mofibo fremgår det i procenter hvor langt man er i sine bøger.

Hvad kan du bedst lide at læse?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar