mandag den 6. oktober 2014

Kan man få læseblokade?

Når jeg har fået startet på for mange bøger på en gang, så kan jeg godt nogle gange få en form for læseblokade. Jeg synes selv, at det lige pludselig går alt for langsomt med med at få læst bøgerne. I perioder er den ene bog efter den anden bare en som man flyver igennem - men til andre tider kommer man ud for bøger som man ikke lige flyver igennem, hvor man synes det tager vildt lang tid bare at komme igennem et par sider.

Jeg indrømmer gerne, at jeg så godt kan være rigtig nem at aflede. Når man så har en stak bøger som man glæder sig til at komme igang med - så er det jo nærliggende bare at tage en ny, og holde sig til den uanset hvor lang tid det tager. Bare det at få afsluttet en bog bliver en SUCCES.

Som blogger ved jeg jo godt at der altid vil være bøger som jeg gerne vil læse - og ikke nødvendigvis bøger som lige er udkommet eller som lige er på trapperne. Men jeg ved også at jeg ind imellem har perioder hvor jeg ikke får læst noget. Det at læse bøger skal jo helst være sjovt og ikke en sur pligt. Så inden det bliver så slemt at jeg kører totalt sur i det, så tager jeg hellere en læsepause og bruger den ekstra tid på noget andet.

Ofte kommer de perioder når jeg har meget om ørerne på arbejdet, og synes det er svært at få tiden til at slå til. Så gælder det om at stoppe op - og finde tilbage til hvorfor det er sjovt at blogge om bøger.

Det kan for eksempel være når man får en invitation til noget helt særligt fra et forlag - til et arrangement som jeg slet ikke forventede at jeg ville komme i betragtning til.

Hvad det var for en mail som fik humøret til at stige kraftigt fredag aften, da jeg tjekkede min mail - det hører i om en anden dag.

Får du  også nogen gange noget som minder om læseblokade?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar