fredag den 11. marts 2016

Anmeldelse af Elsebeth Halckendorffs Perfekte mord

Medicinalindustrien og mistanken om at de fortager forsøg på mennesker, som vel og mærke ikke ved at at de er forsøgspersoner er grundlæggende det som Perfekte mord handler om.

Forfatteren har selv oplevet en forgiftning med efterfølgende skader på sin krop, efter at have taget psykofarmaka. Det skinner tydeligt igennem i historien, og det er egentligt en skam.

Selve plottet i historien er godt, men slutningen synes jeg rummer lige lovligt mange løse ender. Det er rigtig ærgerligt.

Det var ikke fordi at jeg på noget tidspunkt sad ude på kanten af stolen og bed negle. Ind imellem blev jeg tabt i de biologiske og medicinske forklaringer.

Da jeg først var kommet igennem de første 100 sider, så blev jeg fanget af historien. Så hav lidt tålmodighed, det lønner sig i længden. Den var spændende og alle de fordomme du måtte have om medicinalindustrien, ja dem kan du sagtens få luftet.

Alt i alt en ganske udmærket krimidebut af Elsebeth Halckendorff.

God læselyst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar