lørdag den 14. april 2018

Marts måneds sete krimiserier

Modus sæson 1 og 2
Det er en svensk serie der er bygget over Anne Holts krimier. Der er pt lavet 2 sæsoner. Serien har jeg set C More.

Første sæson har om kriminalpsykologen Inger Johanne Vik som hovedperson. Serien starter med at familien (Inger Johanne, eks-manden Isak samt børnene Stina og Linnea) deltager i Inger Johannes søster bryllup. Her overværer Stina - den autistiske datter et mord. Inger Johanne inddrages  i efterforskningen af en række brutale overfald. En intens jagt på gerningsmanden kan begynde.

Egentlig havde Inger Johanne tænkt sig at hun skulle være sammen med sine børn, og ikke arbejde så meget. Det ændrer sig dog hurtigt.

Det er en spændende krimiserie. Det er en kamp imod tiden, særligt da morderen finder ud af hvem Stina er og hvor hun bor.

I anden sæson er det igen Inger Johanne som er omdrejningspunktet.  Hun er venter nu barn med Ingvar. Politiefterforskeren i sæson 1. I sæson 2 er der mange politiske forviklinger med. Den amerikanske præsident er på besøg i Sverige, men forsvinder den første aften. Så går den vilde jagt ellers med at finde præsidenten. Men hvem kan man stole på og hvem taler sandt.

Der er masser af intriger, ikke mindst Inger Johannes tidligere mentor i FBI - som nu er præsidentens nærmeste mand. Hans uventede ankomst til Sverige, er dårlig nyt for Inger Johanne. Hun bærer rundt på en smertefuld hemmelighed. Den bliver du konfronteret med allerede i første afsnit.


Det er en rigtig god svensk krimiserie. Du sluger det ene afsnit efter det andet. Det er en krimiserie i topkvalitet.

Har du Cmore og endnu ikke set den - så skynd dig - den vil jeg rigtig gerne anbefale.

Jeg har selvfølgelig set andet krimirelateret i marts måned. Men det er denne serie jeg særligt vil fremhæve.

Hvis jeg skal vurdere dem samlet så vil jeg give serien samlet set 5 uf 6.

Den næste serie jeg skriver om er Gåsmamman - en svensk krimiserie i 3 sæsoner.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar