søndag den 2. april 2023

anmeldelse af Inger Wolfs Mordene på Helholm



Handling:

Helholm er en turistperle midt i Kattegat. Det er naturøen, du aldrig glemmer, et lille isoleret øsamfund. De fleste føler en stor ro allerede på færgen på vej dertil, men for Agnes Vrangler, der selv kommer fra øen, er det et klaustrofobisk sted fuld af skyld, skam og fortielser. Derfor har hun undgået at tage hjem i 14 år.   

Agnes har i stedet skabt sit eget liv i byen. Med sin kæreste, Morten, et job som journalist på Radio Swift og en altopslugende interesse for uopklarede drabssager. Hun bruger størstedelen af sin tid på sin true crime-blog, Nattens stemme.   

Men da to drenge finder et afskåret hoved i en af Helholms moser, ser Agnes pludselig en unik chance for at lave en helt særlig historie – den podcast, hun så længe har drømt om. Men Agnes’ drøm bliver hurtigt til et mareridt, for øen gemmer på langt flere hemmeligheder.   


Anmeldelse:

Jeg har glædet mig rigtig meget til den nye krimi fra Inger Wolf.  Jeg havde glædet mig rigtig meget til at læse krimien. Jeg blev bestemt ikke skuffet. Jeg er ret vild med Inger Wolfs krimi-universer. Dette er ikke en undtagelse. Jeg glæder mig allerede til næste del serien om Agnes.

Det er mig en gåde, at Inger Wolf ikke er et større navn på den danske krimihimmel. Det burde være mejslet ind med en kæmpestor stjerne.

Mordene på Helholm er første del af en ny Mofibo Originals triologi. 

Hovedpersonen Agnes er journalist. Hun vender tilbage til øen, ikke af egen fri vilje, men fordi ....

Agnes får gang i sin podcast, med stor hjælp af niecen og Mona. Mona låner et lokale ud til Agnes, til når podcasten skal optages. Men inden længe bliver det et mareridt for Agnes. Hvem er ven og hvem er fjende? Det er det store spørgsmål.

Det har været så dejligt at være tilbage i Inger Wolf krimi-univers.

Agnes oplevelser fra sin barndom/ungdom på Helholm, har været med til at forme Agnes. det er der ikke noget underligt i. der er dog masser af fortielser og hemmeligheder i hendes egen familie, hendes tidligere omgangskreds. Disse bliver der løftet sløret for. 

Agnes er et menneske med mange dimensioner. En del af Agnes minder mig faktisk rigtig meget om Inger Wolf.

Krimihjerte giver Mordene på Helholm 💜💜💜💜 ud af 6 mulige.

Rigtig god læselyst. Krimihjerte giver Mordene på Helholm sine varmeste anbefalinger

Jeg har lyttet til bogen på Mofibo.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar