torsdag den 23. februar 2017

Jeg lader dig gå af Clare Mackintosh

Handling:
Det starter med en tragisk ulykke. Det hele skete så hurtigt. Hun kunne ikke have forhindret det eller kunne hun? I løbet af et splitsekund er Jenna Grays verden blevet et mareridt. Jenna ser det som sidste eneste håb for at komme videre, at efterlade alt og starte på en frisk.

Jenna ender med at slå sig ned i en isoleret hytte på den walisiske kyst. Men Jenna hjemsøges af frygt, sorg og minder om en forfærdelig aften i november som ændrede hendes liv for altid. Jenna begynder langsomt at skimte en mulig lykkelig fremtid. Men hendes fortid er ved at indhente hende, og det kan få ødelæggende konsekvenser.

Anmeldelse:
Wauw for en debut siger jeg bare.

Der er kommet rigtig mange bøger i den nye genre; Domestic Noir. Denne er den allerbedste jeg har læst. Det gode ved først at have læst den nu, er at jeg ikke skal vente så længe på en ny bog af Clare Mackintosh.

Det er en bog du ikke lige glemmer med det samme. Det er en af den slags bøger, som sidder tilbage i dig i rigtig rigtig lang tid efter du er færdig med den.

Man skulle ikke tro, at dette var en debutroman. Den er knivskarp, nervepirrende og meget spændende. Det er en af den slags bøger, du bare ikke har lyst til at lægge fra dig før hele scenariet ligger bredt ud foran dig. En rigtig page-turner, hvor du efterlades med nedbidte negle, hjertebanken, høj puls og helt ude på kanten af stolen. Samtidig efterlader den dig med den tanke - er det egentlig slut nu?

Det her er domestic noir - når det er allerbedst.

Jeg lader dig gå - er en bog som er en absolut MUST-READ. Har du endnu ikke stiftet bekendtskab med genren - hvorfor så ikke starte med denne. Jeg er sikker på at det vil du ikke fortryde det.

Krimihjerter smider 6 store krimihjerter efter denne - ud af 6 mulige.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar