fredag den 3. november 2017

Ilkas arv af Sara Blædel

Handling
Ilka er rejst til USA, hvor hun har arvet en bedemandsforretning efter sin afdøde far. Han forlod hende og moren for 33 år siden og lod aldrig høre fra sig, og nu bil Ilka vide hvorfor.

Men det er ikke så let at finde ud af. For bedemandsforretningen er på fallittens rand, faren har en ny familie, der ikke vil vide af hende, og ingen vil tilsyneladende besvare hendes spørgsmål. Til sidst har Ilka mest lyst til at dreje nøglen om og rejse hjem.

Men så finder hun et brev, der tyder på, at faren har været udsat for pengeafpresning, og da hun borer i det, kommer sandheden langsomt for en dag. En sandhed, der er helt anderledes og meget frygteligere, end Ilka har kunnet forestille sig.


Anmeldelse
Jeg var vild med Bedemandens datter. Jeg synes det var meget længe at skulle vente på næste afsnit i trilogien om Ilka. Hold da op for en efterfølger, den har været al ventetiden værd.

Jeg har været rigtig glad for langt det meste af Sara Blædels forfatterskab - denne er ihvertfald ikke nogen undtagelse. I serien om Ilka slår Sara Blædel fast at hun også mestrer det at skrive spændingsromaner. Det var modigt at skrive noget helt andet end krimi, men hold da op hvor jeg bare elsker de bøger om Ilka. De kan noget helt andet.

Historien er fantastisk bygget op - og wauw for en afslutning. Efter min mening blev jeg alt alt for hurtigt færdig med sæson 2017 om Ilka - jeg glæder mig allerede til sæson 2018 ( forhåbentlig er det der sidste afsnit om Ilka udkommer.)

I Ilkas arv kommer du tættere på de gennemgående personer. Personerne får hele tiden mere fylde og karakter. Ilkas fars bevæggrunde for at forlade Ilka og hendes mor bliver du også klogere på. I det hele taget er der meget i historien du bliver klogere på - men så kommer der lige et tvist der vil noget til sidst.

For mig har det været en helt i gennem fantastisk læseoplevelse, som desværre bare var alt for kort. Ilkas arv er en rigtig pageturner. En bog som du kun nødtvunget lægger fra dig.

Jeg kan ikke anbefale denne serie nok. Du får noget anderledes, lækre læseoplevelser - så hvad mere kan du ønske dig.

Krimihjerter giver Ilkas arv af Sara Blædel 6 store krimihjerter ud af 6 mulige.

Af hjertet tak for en dejlig læseoplevelse.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar