søndag den 28. juli 2019

1000 piskeslag af Nis Jakob

Handling
I "1000 piskeslag" af Nis Jakob er den russiske politikvinde Inessa fortsat i færd med at jagte en dansk seriemorder gennem Europa. Hun har forfulgt ham hele vejen til Polen, før han overrumpler og kidnapper hende.

Wolf drager derfor mod Krakow og indleder en desperat jagt efter morderens skjul, så han kan redde Inessa i tide - før seriemorderen torterer og parterer hende for åbent kamera.

Hjemme i Danmark kommer Wolfs psykiater Anna samtidig ud for et alvorligt dilemma, da hun finder uventede beviser for at Wolf har udført en bundulovlig mission i Afghanistan.

Anmeldelse
1000 piskeslag er efterfølgeren til En død russer af Nis Jakob. Der ikke tale om en selvstændig fortsættelse. Jeg havde ikke læst En død russer, og det er helt klart en fejl. Det gælder virkelig om at holde tungen lige i munden, fordi der var rigtig mange forskellige personer at holde styr på. Ikke mindst relationerne imellem dem.

Jeg hørte 1000 piskeslag på Mofibo, det var forfatteren selv som læste op. Nis Jakob er en virkelig god oplæser. Det varede ikke længe inden jeg var færdig med at lytte 1000 piskeslag - og jeg var ret begejstret.

Jeg vil klart anbefale dig at læse/lytte til En død russer inden du giver dig i kast med 1000 piskeslag. Så venter der dig til gengæld også en læseoplevelse ud over det sædvanlige.

Plottet er delt i flere dele, som kun delvist få sine ender afsluttet. Da der er tale om en triologi - med en sammenhængende historie er det jo helt naturligt.

Der er fuld fart hele vejen igennem, på intet tidspunkt falder tempoet. 1000 piskeslag er en meget spændende spændingsroman, som tager en del dilemma'er op. Jeg vil ikke afsløre dem her.

Jeg skal helt sikkert snart læse/lytte En død russer - så jeg er klar til 2020 - hvor næste bind i serien udkommer.

Jeg har været rigtig godt underholdt - og der er en del i romanen som jeg stadigvæk går og tænker over. Den forekommer også realistisk i forhold til handlingen. Personbeskrivelserne er også rigtig gode - du kommer hurtigt til at kende de enkelte.

Rigtig god fornøjelse.

Krimihjerte giver 1000 piskeslag 4 store hjerter ud af 6 mulige.

1000 piskeslag er modtaget fra forfatteren som e-bog - som anmeldereksemplar.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar