torsdag den 7. januar 2016

Besøg på Hald Hovedgaard

 I dag har jeg besøgt Lotte Petri og Bella som for tiden opholder sig på Hald Hovedgaard. Der er Lotte gået i skrivehi. Jeg skulle selvfølgelig høre om hun havde mødt Jussi Adler-Olsen, da jeg vidste fra hans Facebook-profil at han også er gået i skrivehi på Hald Hovedgaard.

Faktisk brugte vi en stor del af tiden på at fordele opgaver i forbindelse med at vores arrangement på Randers Bibliotek. Der håber vi at der kommer rigtig mange, det ville ihvertfald være dejligt. Jeg er ihvertfald ved at være færdig med læsningen af de bøger som jeg skal anbefale den aften.

Billederne herunder er taget på min rundvisning i og omkring hovedbygningen. Jeg er rigtig glad for at jeg fik lov til at få denne rundvisning, og mærke stemningen. Den ro der er der - indbyder virkelig til fordybelse.

Prøv at se på billedet til højre. Hvis du ser rigtig godt efter tror jeg faktisk godt at du kan se at trinnene er skæve.

Billedet til højre synes jeg er smukt i al sin enkelthed.

Der er en tradition på Hald Hovedgaard om at hvis man får skrevet 100 sider under sit ophold så skal man over i kapellet og ringe med klokken - så bliver man fejret om aftenen på behørig vis med champagne.


 På det sidste billede kan du se hvad forfatteren har med af bøger, som er brugt i det manuskript som der arbejdes med.

Med de titler kan det vist kun blive ondt.

1 kommentar: