søndag den 19. marts 2017

Brændende kærlighed af Jürgen Klahn

Handling:
Den erfarne politimand Jens Peter Jensen, sørger stadigvæk efter sin kones død, da han modtager en bryllupsinvitation fra sin hemmelige ungdomskæreste Grete. Grete skal giftes med deres fælles klassekammerat Gregers i Rinkenæs Kirke.

Aftenen før brylluppet brænder Gregers dog inde i sit hus, og selv om alting peger på et hændeligt uheld, tror Jensen der er tale om brandstiftelse. I stedet for Grete bliver det nu Gregers nevø Otto, der skal arve onklens værdifulde marker.

Det lokale politi ser med skepsis på Jensens private efterforskning, og selv Grete har sine forbehold; men Jensen går efter sandheden - og at vinde hendes hjerte.

Anmeldelse:
Man kan bedst betegne denne som en kriminovelle - selv om den er på 124 sider. Det som for mig gave den lige det ekstra var selvfølgelig at den sendte mig tilbage til barndommens land. Jeg er selv opvokset i en landsby, bare på den anden side af Gråsten.

Det er en rigtig hyggelig og spændende kriminovelle. Jürgen Klahn viser allerede med denne, at han ihvertfald kan sammensætte et spændende plot og han skriver jo rigtig godt. Personskildringerne er sammensat rigtig godt, og det er med til at skabe den helt rette stemning i krimien.

Jürgen Klahn har senest udgivet krimien Sommerfugl - den har jeg endnu tilgode at læse. Men Brændende kærlighed har ihvertfald givet mig store forhåbningen om et nyt stort kriminavn.

Krimihjerte sender 4 store krimihjerter af 6 mulige efter Brændende kærlighed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar