fredag den 31. marts 2017

Jeg er Sif af Thomas Clemen

Handling:
For fire år siden blev Sif Magnisdóttir voldtaget og næsten dræbt i en gyde på Christianshavn. Siden har hun levet med invaliderende psykiske eftervirkninger og frygtet den dag, hvor hendes overfaldsmand - den beregnende psykopat Johan Pressler - vil blive løsladt.

Da det sker, eksploderer en bandekrig i Københavns gader, orkestreret af Johan Pressler. Den traumatiserede krigsveteran Thor Eriksen bliver sendt af sted for at udrydde problemet Magnisdóttir, opdager Sif, at hun bare er en brik i et spil.

Men Sif har en hemmelighed. Hendes tid som offer er forbi.

Anmeldelse:
Jeg er Sif er hvad jeg vil kalde den første krimi fra Thomas Clemen. Thomas Clemen har udgivet 2 bøger tidligere, men det er vist nærmere hvad man kan kalde thrillere.

Jeg er Sif er en ganske god krimi, med en noget utraditionel hovedperson - ikke nogen helt normal efterforsker. Du kommer helt automatisk til at synes om Sif, så derfor skal du også lige læse lidt mere - og det er en af grundene til at du hurtigt kommer igennem denne spændingsmættede krimi.

I Jeg er Sif kommer vi virkelig vidt omkring; nordiske guder, loyalitet, hævn og svigt.

Der er nogle rigtig gode personskildringer, et persongalleri som er spændende og nærværende. Langt de fleste af personerne har deres at kæmpe med. Jeg synes faktisk ikke der er en eneste person i den krimi, som jeg ville undvære - for så ville det være som om der manglede noget. Da jeg læste Jeg er Sif, kunne jeg se det hele for mig.

Handlingen og plottet synes jeg er bygget op på en rigtig god måde, det fremstår realistisk men stadigvæk med et strøg af noget uden afsat i realisme. Når man læser bøger af Thomas Clemen, så skal man være forberedt på at alt ikke nødvendigvis er som det lader. Der er dog langt mere udtalt i Berlin 404 end Jeg er Sif.

Jeg glæder mig ihvertfald til igen at læse mere om Sif Magnisdóttir.

Krimihjerte sender 4 kæmpestore krimihjerter af 6 mulige afsted til Jeg er Sif.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar