søndag den 9. april 2017

Kragemanden af Inger Wolf

Handling:
Da en 12 årig pige findes brutalt myrdet i en garage i Brabrand, bliver psykiater og seriemorderekspert Christian Falk bedt om at kaste et blik på gerningsstedet.

Han har tidligere hjulpet politiet med efterforskninger, når de har mistænkt gerningsmanden for at være sindsforvirret. Denne gang noterer han sig noget rituelt over drabet.

Blandt andet har pigen fået ansigtet skåret af, og en krage vandrer rundt i garagen. Snart bliver Brabrand overrendt af krager og alle byens indbyggere ser dem overalt. Selv en af Christians patienter, hvis fuglefobi pludselig tager en uhyggelig drejning. Da endnu en pige bliver meldt savnet, kommer Christian for alvor under pres for at finde svaret på hvem "Kragemanden" er.

Anmeldelse:
Uh hvor er jeg glad for at jeg gik i gang med Kragemanden. Jeg har været så heldig, at Inger Wolf har gjort mit eksemplar til noget helt særlig.

Jeg kan rigtig godt lide Christian Falk, særligt kan jeg godt lide, at han er en anderledes hovedperson. Han har sit helt eget lille oprør mod sin profession.

Inger Wolf skriver som altid flydende, indlevende og skræmmende i sin enkelhed. De centrale personer i krimier kommer hurtigt ind under huden på dig, du kommer til at føle dig som en del af deres indre kampe.

Plottet er rigtig flot bygget op, jeg havde ihvertfald ikke lige forestillet mig helt den slutning. Det er en uhyggelig god krimi. Det er en page-turner i den forstand at du lige skal læse et kapitel mere hele tiden.

Inger Wolf fortjener en langt større læseskare end hun allerede har. Der er ihvertfald mange som jeg kender, som ikke ved Inger Wolf er. Men er man til psykologiske og onde krimier - så er det her man skal starte.

Efter min mening er det her er en rigtig kvalitetskrimi.

Har du ikke tidligere læst noget af Inger Wolf - så sæt igang. Der venter dig i givet fald nogle rigtig gode læseoplevelser.

Kragemanden får 6 krimihjerter ud af 6 mulige med sig ud i den store krimiverden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar