torsdag den 10. oktober 2019

Skammekrogen af Sofie Sarenbrant

Handling
En ung pige lægger sig på sporvognsskinnerne i Stockholmforstaden Bromma og lukker øjnene. I en anden del af Sverige ligger en mand levende begravet i skoven og venter på en afslutning. Ingen af deres familiemedlemmer eller venner ved noget om den katastrofe, der truer. Kan deres liv reddes?

De to mennesker kender ikke hinanden, men har noget livsvigtigt til fælles. Det er op til Kriminalinspektør Emma Sköld at finde sammenhængen, før det er for sent. Men sagen tager en uventet drejning og bliver langt mere personlig og skræmmende, end Emma kunne have forestillet sig.

Anmeldelse
"Kære søde Sofie Sarenbrant. Vil du ikke nok skynde dig med at skrive den næste krimi i serien? Kærlig hilsen Krimihjerte"

Jeg har godt nok skrevet en lidt anden udgave af denne besked til forfatteren. Jeg var egentlig startet med at lytte bogen, men i går skippede jeg lytningen - flåede bogen ud af reolen - og stoppede kun for at sove lidt - arbejdet blev lettere udskudt så jeg kunne blive færdig med at læse denne.

Den har det hele uhygge, en kold rislen ned af ryggen og nedbidte negle - det er noget af det jeg har været udsat for i den korte tid jeg var i selskab med Emma Sköld.

Det er den bedste krimi fra Sofie Sarenbrant som jeg har læst indtil nu. Jeg mangler dog at læse Syndebukken - så den har jeg straks kastet mig over.

Skammekrogen lever op til de høje forventninger som jeg har til alle Sofie Sarenbrants krimi udgivelser i serien om Emma Sköld. Sofie Sarenbrant har endnu ikke skuffet mig.

Skammekrogen afsluttes med en vild cliffhanger, det bliver helt ulideligt at skulle vente på den næste i serien. Wauw for en krimi, den er spændende, skræmmende, det løber dig koldt ned af ryggen og til tider glemmer du næsten at trække vejret.

Jeg er absolut vild med den.

Jeg glæder mig helt vildt til fortsættelsen - så jeg håber da at der kommer en.

Skynd dig at komme i gang med Skammekrogen - hvis du ikke allerede har læst den.

Krimihjerte giver Skammekrogen af Sofie Sarenbrant 6 ud af 6 hjerte.

Skammekrogen af Sofie Sarenbrant er modtaget som anmeldereksemplar fra People's Press.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar