tirsdag den 20. januar 2015

Anmeldelse af Eva Maria Fredensborgs En gang morder

Forlagets beskrivelse:
En dansk psykiater kommer til småland for at undervise på et sommerkursus, men da han vågner næste morgen, ligger der en hvid kuvert på dørtrinnet til den lejede ødegaard. Den indeholder,der et fotografi af en seriemorder, der tog sit eget liv, mens han var i behandling hos psykiateren tyve år tidligere. Næste morgen findes en kvinde myrdet.

Det der ligner en drømmestart for den danske profiler, Robert Strand, udvikler sig hurtigt til et mareridt, da det viser sig, at han kun har fem dage til at forhindre, at seriemorderens copy cat slår til igen.

Anmeldelse:
Jeg har længe tænkt på at nu skulle jeg altså snart igang med krimierne af Eva Maria Fredensborg. Og nu hvor jeg er kommet i gang, tænker jeg - hvorfor skulle der dog gå SÅ lang tid inden jeg fik taget de bøger frem.

Plottet er rigtig godt udtænkt. Beskrivelserne er levende, og der bliver leget med det danske sprog. Alt hvad der skal til for at skrive en god krimi, er der.

Prologen synes jeg dig var meget forvirrende, men herefter var der fuld fart hele vejen igennem.

Jeg var rigtig godt underholdt hele vejen igennem, og jeg nød at være tilskuer til Robert Strands univers.

En supergod debut af Eva Maria Fredensborg. Jeg glæder mig allerede til at komme i gang med den næste.

Har du endnu ikke læst noget af Eva Maria Fredensborg, så vil jeg gerne give hende mine bedste anbefalinger. Du vil ikke fortryde det når du først er i gang.

Rigtig god fornøjelse.

1 kommentar:

  1. Åh, nu bliver jeg jo virkelig nødt til snart at få startet på hendes forfatterskab. Den første bog lyder i hvert meget spændende :)

    SvarSlet