torsdag den 15. januar 2015

Anmeldelse af Sara Blædels Kvinden de meldte savnet

Forlagets beskrivelse:
Da en kvinde bliver dræbt i England, viser det sig, at hun er dansk og i 18 år har stået på politiets liste over savnede.

Engelsk politi har ingen spor efter gerningsmanden og leder i stedet efter et motiv til drabet. Derfor beder de Louise Rick fra efterretningstjenesten ved Københavns Politi finde ud af, hvorfor en række danskere har indsats store beløb på kvindens konto.

Det fører efterforskningen i en retning, der er lige så uventet, som den er kontroversiel. Og samtidig sættes Louises forhold til makkeren Eik på en alvorlig prøve.

Anmeldelse:
Dette er 9. Selvstændige bind i serien om Louise Rick, og indtil videre er det sidste bind i serien om Louise Rick. Jeg har glædet mig længe til at komme tilbage i Louise Ricks univers. Hvis du ikke har læst de forrige krimier i serier, er der rigtig mange af henvisningen til tidligere bekendtskaber, forløb og meget andet som du vil mange. Så det er derfor bedst at have læst i hvert fald langt de fleste af de øvrige i serien.

Plottet er rigtig godt bygget op, det er også en krimi som er skrevet i så flydende et sprog at siderne vender sig selv. Så krimien er hurtigt læst. Som altid er omdrejningspunktet Louise Rick, hendes venner, familie og kolleger. Louise bliver i denne krimi kastet ud i en krise som både involverer kæresten Eik og plejesønnen Jonas.

Det gennemgående tema, som hele krimien er bygget op omkring er aktiv dødshjælp. Skal man tillade det eller ej? Det kan der være mange meninger om.

Selv om jeg var godt underholdt og egentlig rigtig godt kunne lide krimien, så glæder jeg mig alligevel over at Sara Blædel har valgt at ligge Louise Rick på køl lidt. I forhold til afslutningen af denne krimi, synes jeg faktisk er det helt perfekt.

Har du læst de tidligere krimier af Sara Blædel så synes jeg bestemt også at du skal læse denne.

Rigtig god læselyst.


1 kommentar:

  1. Jeg er enig. Krimien var egentlig fin - og i et godt sprog, men jeg synes den var lidt for hurtig og overfladisk....sådan amerikansk - agtig.....
    Kh Heidi N.S. Jensen ;-)

    SvarSlet