tirsdag den 6. januar 2015

Anmeldelse af Thomas Engers Våbenskjold

Forlagets beskrivelse:
Henning Juuls ekskone, Nora Klemetsen, bliver involveret i en sag om en kvinde, som forsvinder sporløst. Kvinder hedder Hedda Hellberg og Nora kender hende fra sine unge dage. Flere skæbner møder hinanden og pludselig står Henning og Nora i "Våbenskjold" med to sager, som både har forbindelser til hinanden og til deres søns død.

Anmeldelse:
Våbenskjold er 4. Selvstændige krimi i serien med Henning Juul som hovedperson.  Jeg har kun tidligere læst Skindød af Thomas Enger som var hans første krimi i serien om Henning Juul. Så jeg var spændt på om jeg ville mangle noget, ved at springe direkte ind i Våbenskjold uden at have læse de mellemliggende.

Nora som et journalist bliver opsøgt sin tidligere venindes mand. Veninden Hedda er forsvundet, men hvorfor er det at familien ikke har lyst til at hun bliver efterlyst? Hvad er det for hemmeligheder som familien har, som det kan være farligt at få viden om?

I Våbenskjold finder Henning Juul ud af hvem der satte ild til hans lejlighed, som kom til at koste hans søn livet.

Det er en fantastisk spændende krimi. Det er en krimi som når du først er gået i gang - ja så ligger du den ikke fra dig før den er læst.

Har du endnu ikke stiftet bekendtskab med Thomas Enger, så vil jeg anbefale at du inden længe begiver dig ind i dette fantastiske univers. Jeg lover at du får nogle fantastiske timer i selskab med Henning Juul. Det vil du ikke fortryde.

Jeg skal i hvertfald have fundet Fantomsmerte frem og på jagt efter Blodrus. Jeg glæder mig allerede.

Rigtig god fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar