tirsdag den 3. februar 2015

Anmeldelse af Jesper Holms Corpus Christi

Forlagets beskrivelse:
De har formået at holde sig skjult i 700 år, siden den sidste Tempelridder-stormester blev brændt på bålet i 1314. Men ikke mere. Da en af ordenens riddere findes korsfæstet på en særlig bestialsk måde, er det et signal om at ordenen, men også den hemmelighed de beskytter, er truet med udslettelse. I et inferno af koder, ældgamle konspirationer, magtfulde modstandere og med døden som skygge har Noah Smith 24 timer til at finde tempelriddernes hemmelighed og sørge for, at den aldrig ser dagens lys.

Anmeldelse:
Corpus Christi er anført som en konspirationsthriller, og det lever dem til fulde op til. Er du en stor fan af Dan Brown skulle du prøve at læse denne. Der er rigtig mange ligheder mellem Dan Browns Da Vinci mysteriet og Corpus Christi.

Selv om Corpus Christi endte med at blive en ganske god læseoplevelse, må jeg indrømme at den særligt de første 100 sider havde det svært med at fastholde min interesse. Men da jeg lukkede bogen havde jeg alligevel en følelse af på samme tid at have en læste en udmærket bog efter bedste Dan Brown koncepts så alligevel ikke. Faktisk havde jeg det sådan at efter jeg fik løsningen på "plottet", ja så synes jeg næsten jeg hellere ikke ville have fået afklaringen. Sådan skal det jo helst ikke være. Men det er jo en smagssag.

Plottet er ganske godt bygget op, og jeg havde ihvertfald ikke gættet sagen rette sammenhæng - inden blev afsløret.

Personskildringerne er rigtig fine. Man kommer til at kende personerne rigtig godt, der er dog også personer som det måske ikke var nødvendigt at kende helt så indgående.

Egentlig var jeg ganske udmærket underholdt, men det er nok ikke lige en genre jeg vil kaste mig over forløbelig. Der er jeg nok alligevel mere til krimier og spændingsromaner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar