søndag den 29. marts 2015

Oplevelser fra krimimessens 1. dag



Min krimimesse i Horsens, startede på Bygholm Hotel hvor jeg havde aftalt et interview med den engelske forfatter Sophie Hannah. Jeg er selv en MEGA fan af Agatha Christie, så på den led var det faktisk rigtig sjovt at mødes med en forfatter som var mindst lige så meget fan af Agatha Christie som jeg selv. Sophie Hannah, har skrevet en krimi med Poirot i hovedrollen. En ganske udmærket krimi, og i interviewet lyder det til, at der måske er endnu en Poirot krimi i tankerne.

Efter interviewet gik turen ud til Fængslet, vel og mærke det gamle fængsel. Her skulle jeg tilbringe en del tid de næste par dage, hvilket jeg glædede mig helt vildt til. Nedenfor kan du se lidt billeder fra Krimimessen.

Stephanie Caruana
Morten Hesseldahl
Inden jeg kom til Krimimessen havde jeg lagt et rigtig stramt program, men der var godt nok ikke mange af dem som jeg egentlig gerne ville høre som jeg fik hørt. Til gengæld nåede jeg forbi receptionen ved Føtex' stand for Inger Gammelgaard Madsen. Så meget af formiddagen gik med bare at suge til sig, forsøge at komme frem i mylderet af mennesker. Senere fik jeg også signeret min bog af Julie Hastrup. Rosinante havde ikke egen stand - men derfor skulle udgivelsen af Farlig leg alligevel fejres - så der var champagne og uddeling af Julie Hastrup net. Hvor jeg var heldig at få det sidste.

 Jeg fik snakket med nogle som flittigt læser min blog, og som synes de henter inspiration der. Der var faktisk en som fortalte at hvis jeg igen skulle holde et krimiforedrag i Århus, så ville hun komme - selv om hun bor i Vejle. Det synes jeg da er FEDT.

Stemningen er også noget helt for sig selv, slet ikke som til Bogforum. På krimimessen, er der fuld fokus på krimier - og det er jo skønt. Det er mindre, mere intimt og så handler det kun om krimi. I år var der mange små forlag som var på til stede med egen stand. F.eks. Forlaget Proportion, hvor Claus Lohman var at finde hele weekenden.

Jeg hang en del på Turbines stand, sammen med Lotte Petri. En forfatter som skriver fantastisk godt, men også meget grumt. Krimifans stand havde jeg en enkelt vagt på om lørdagen, men om søndagen var jeg der til gengæld rigtig meget. Der var også en den del aftalte interviews som skulle laves. Dem kan du læse på Krimihjerte i den kommende tid.
Krimifan



Lotte Petri

Aftenen blev afsluttet med en fest på Bygholm Hotel - hvor jeg var i dejligt selskab med denne skønne forfatter. Krimifan-teamet sad i år sammen med hele People's Press holdet. Vi fik en rigtig god snak om, blandt andet titlen og handlingen i hendes kommende bog - uh hvor jeg glæder mig til den. Vi fik også snakket om krimiforedrag, bloggerlivet og hvor svært det nogen gange er at anmelde krimier. Og jeg glæder mig rigtig meget til Helle Vincentz nye bog, den lød helt vildt spændende.
Helle Vincentz



3 kommentarer:

  1. Har du mon ikke fået et "ikke" for meget sneget ind i teksten ?? :-)

    SvarSlet
  2. Jeg tænke nok det var det du mente :-)

    SvarSlet