tirsdag den 31. marts 2015

Oplevelser fra Krimimessens 2. dag

Jakob Melander

Sofie Sarenbrant
På Krimimessen om søndagen var jeg  en del på Krimifans stand, men der var også rigtig hyggeligt. Der var besøg af en del forfattere.

Men allerførst indtog jeg en dejlig formiddags Latte på stand 17 - hos Fredensborg og Juul. De havde rigtig god kaffe med. På deres stand kunne man være med til at bestemme hvilken krimi de skulle skrive. Jeg stemte på at anmelderen blev myrdet med sin spidse pen. Jeg havde gået og tænkt lidt på om jeg så selv risikerede af blive myrdet. Men pyt det er jo bare en historie. Men det blev nu ikke den som vandt afstemningen, så jeg slipper med livet i behold.

I løbet af weekenden fik jeg en snak med Jakob Melander. I løbet af samtalen nævnte at han allerede næsten var klar til at aflevere efterfølgeren til De berusedes vej, og at den måske udkom til efteråret. Det håber jeg, for jeg kan rigtig godt lide Jakob Melanders krimier. Det er da vildt hvis vi er så heldige at han udgiver 2 krimier i år og 1 næste år.

Sofie Sarenbrant kiggede forbi Krimifans stand, så der var jeg heldig lige at få taget et billede med hende.

Rebekka Andreasen og Jesper Holm
Jens Østergaard og Inger Wolf

Jeg fik også hørt lidt af Rebekkas (vildmedkrimi) samtale med Jesper Holm - som har skrevet Corpus Christi. En konspirationskrimi.

På Krimifan havde vi dagen igennem besøg af en masse dejlige forfattere. Der er lidt billeder herunder.
Julie Hastrup og Inger Wolf

Da klokken nærmede sig kl. 16 - så begyndte arbejdet så småt med at få pakket alle de bøger ned, som trods alt ikke var blevet solgt på Krimifans stand for People's Press. Selv om der blev solgt rigtig mange, så var der trods alt mange bøger at pakke ned. Men det gik nu meget hurtigt alligevel.

Lige pludselig var Krimimessen slut, og det var tid til at vende hjemad igen.

Det var en fantastisk Krimimesse. Jeg glæder mig allerede meget til næste år, hvor det bliver afholdt i weekenden den 12. og 13. marts 2016.

Så husk at sætte kryds i kalenderen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar