lørdag den 13. februar 2016

Anmeldelse af Thomas Engers Banesår

Anmeldelse:
Dette er Thomas Engers 5. krimi i serien om Henning Juul.

Krimien starter ud med slutningen. Men vejen dertil er kringlet, men også spændende. Faktisk rigtig spændende. De andre krimier af Thomas Enger har alle slået benene væk under mig, det gjorde denne desværre ikke. Men mindre kan jo også gøre det.

Der sker rigtig meget i krimien, for det er det afsluttende bind i serien om Henning Juul. Så alle løse ender skal der knyttes en knude på. Dem er der rigtig mange af. Krimien bærer helt klart præg af at alle forviklingerne, og de forskellige personers indflydelse på hinanden i forhold til at finde ud af hvem bagmanden for Jonas' død er.

Plottet er sådan set udmærket. Grænserne for hvad man vil være med til, for at der ikke skal ske ens familie noget, ja det er det store spørgsmål. Jeg er da ganske sikker på, at man vil gå meget længere end man tænker sig inden man står i situationen.

Efter min mening er det ikke den bedste af Thomas Engers krimier i denne serie. Våbenskjold er min favorit. Selv om denne er god så er den ikke på højde med de andre i serien.

Men har du læst de andre i serien, så bliver du selvfølgelig også nød til at læse denne.

Men jeg glæder mig til jeg igen kan kaste mig over en krimi fra Thomas Enger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar