torsdag den 30. august 2018

Saga af Sussie Maria Pilegaard -

Handling
Saga og Mike er på vej til Seattle. Mike er blevet forfremmet, og udadtil er de to det perfekte par med hus, børn og en god økonomi. Men under den perfekte overflade ligger dæmonerne på lur. Eventyret begynder at slå revner, og gamle familiehemmeligheder dukker frem fra sprækkerne. Inden længe bliver Saga nød til at vælge, om hun vil redde sig selv, eller om hun vil blive og forsøge at redde stumperne af den tilværelse, hun altid har drømt.

Anmeldelse
Saga er en psykologisk thriller. Jeg kunne slet ikke slippe den, da jeg først var gået i gang med at læse.

Det er en historie som gav mig en knude i maven lige fra første side. Samtidig løber det dig koldt ned af ryggen. Det som jeg bedst kan sammenligne den med indholdsmæssigt er Liza Marklunds Forelskede sig til et mareridt. Det kunne sagtens have været bogens titel, det er ihvertfald meget sigende. Det er lige præcis det som Saga gennemlever i bogen. Der dog alligevel mange forskelle mellem Saga og Forelskede sig til et mareridt.

I bogen Saga - for du særligt i sidste halvdel af bogen indsigt i hvor forskelligt de samme situationer opleves. Det er ganske tankevækkende.

Hvis du har læst Forelskede sig til et mareridt  - og kunne lidt den - så vil du også kunne lide denne.

Jeg vil ikke kalde det et plot, men opbygningen er uhyggelig realistisk. Den er intens, uhyggelig god og grusom i al sin enkelhed. Tror desværre der er langt flere mennesker som har dette tæt inde på livet end man lige går rundt og forestiller sig.

Sprogligt er det en letlæselig bog. skrevet i et levende sprog, som gør bogen til en rigtig page-turner med masser af uhygge.

Det er en bog som jeg varmt vil anbefale dig at læse.

Rigtig god læselyst.

Krimihjerte giver Saga af Sussie Maria Piliegaard 4 ud af 6 hjerter.


Saga af Sussie Maria Pilegaard udgives af EgoLibris. Saga er modtaget som anmeldereksemplar fra forlaget.


1 kommentar:

  1. Saga er en særdeles velskrevet roman, hvor forfatteren, Sussie Maria Pilegaard, virkelig kræser for læserne med sine skrivetekniske færdigheder. Bogens psykologiske spil fungerer perfekt fra start til slut i et handlingsforløb, som vi alle - i mere eller mindre grad - kan nikke genkendende til. Karaktererne bliver vist uden filter, altså kommer man som læser til at føle, at man personligt kender dem - ja, man ser dem simpelthen foran sig - som på et filmlærred, eller i sin egen stue, og det sidste vil man nødvendigvis ikke ønske sig. Slå op på første side og de resterende små 400 sider vender sig selv. Jeg giver Saga 6 Hjerter og mine varmeste anbefalinger.

    SvarSlet