onsdag den 8. august 2018

Pyromanen af Inger Wolf

Handling
Pyromanen er første sæson af en ny spændende og barsk krimi af Inger Wolf. Den er planlagt til 3 sæsoner.

Den foregår i en landsby Fjelstervang, hvor ingenting sker, men da et hus brænder ned til grunden, viser det sig snart, at der er tale om en bestialsk forbrydelse. Samtidig forsvinder en dreng, og journalister strømmer til den lille by. Brandefterforsker Klara Larsen bliver, sammen med sin assistent, politimanden Sebastian Vinther, indkaldt til at hjælpe det lokale politi. Klara arbejder helst alene, men hendes chef har pålagt hende en ny makker, som i tilgift snakker hele tiden og er meget nysgerrig. Sammen gennemgår de gerningsstedet og forfølger sporene fra den grusomme forbrydelse, der forgrener sig vidt og bredt i den lille by.

Anmeldelse
Krimien kan du finde på enten Mofibo eller Storytel. Den findes som lydbog og ebog.

Det var et rent tilfælde, at jeg opdagede at "Pyromanen" var udkommet. Jeg havde ikke abonnement på hverken Storytel eller Mofibo, men det kunne jeg jo hurtigt få.

Det er en mørk og ond historie. Den er grusomt spændende. De 10 afsnit som krimien er i - ja de var hurtigt læst. Jeg blev grebet af historien, som jeg bare lige måtte have et kapitel mere af.

Klara er en anderledes hovedperson, som gemmer på hemmeligheder. Det er ikke alle hemmelighederne der bliver løftet sløret for. Sebastian har også sit at slås med. Samarbejdet mellem Klara og Sebastian udfordrer dem begge på mange måder, ikke mindst deres personligheder.

Jeg var vild med krimien lige fra første side. Jeg glæder mig derfor allerede til Krimimessen i Horsens hvor sæson 2 udkommer.

Det er en spændende, ond, grusom og fantastisk krimi-serie.

Rigtig god fornøjelse.

Krimihjerte giver Pyromanen af Inger Wolf 5 ud af 6 hjerter


1 kommentar:

  1. Den bliver jeg nødt til at læse <3
    Det er først fornyligt, at jeg læste min første ebog, men nu er jeg så glad for Storytel <3

    SvarSlet