torsdag den 22. november 2018

Nulpunkt af Thomas Enger & Jørn Lier Horst

Handling
Sonja Nordstrøm er en forhenværende sportsstjerne, der skal promovere sin nye selvbiografi "Evig Etter" i fjernsynet og aldrig dukker op i studiet. Den unge kendisblogger Emma Ramm har en fornemmelse af, at der gemmer sig en god historie bag Nordstrøms udeblivelse. Derfor opsøger hun Nordstrøms ulåste fordør, finder hun en tom lejlighed med tydelige tegn på at en voldelig kamp har fundet sted. I stuen er tallet 1 blevet klistret fast på tv'et.

Politikommisær Alexander Blix er ansvarlig for efterforskningen. Sagens mange vildledende spor tyder på, at morderen har en opblæst sans for drama og en nøje udtænkt plan.

Anmeldelse
Det har været en udpræget fornøjelse at være i selskab med Emma Ramm og Alexander Blix. Særligt Emma Ramm var et forfriskende pust - en kendisblogger er yderst sjældent en hovedperson i en krimi.

Jeg har ikke tidligere læst noget af Jørn Lier Horst, mens jeg har læst alle Thomas Engers krimier. Så jeg havde forventninger om masser af spænding og et godt gennemtænkt plot. Jeg fik langt mere end jeg forventede. Jeg håber, at de to herrer fortsætter samarbejdet, så der kan komme flere gode, spændende og uhyggelige krimier fra Enger & Horst.

Personskildringer var vedkommende, uden at de bliver alt for detaljerede - så der ikke var noget overladt til fantasien.

For mig var det en læseoplevelse af de store. Jeg forsvandt hurtigt i deres krimiunivers - og havde slet ikke lyst til at komme tilbage til virkelighedens verden. Jeg var godt underholdt, og det var nemt at leve sig ind i fortællingen.

Det er en af den slags krimier, hvor man bare hele tiden lige skal læse et kapitel mere. Siderne vender sig selv og siderne er fyldt op med masser af spænding. Et forfatterpar, som virkelig har noget at byde på.

Har du ikke allerede læst Nulpunkt af Thomas Enger og Jørn Lier Horst, ja så har du en virkelig god læseoplevelse til gode.

Rigtig god læselyst.

Krimihjerte giver Nulpunkt af Enger & Horst 5 ud af 6 hjerter.

Nulpunkt af Thomas Enger og Jørn Lier Horst er modtaget som anmeldereksemplar af forlaget Modtryk.

1 kommentar:

  1. Du må læse Jørn Lier Horsts krimier, de er smaddergode :) Jeg er helt enig i din bedømmelse af "Nulpunkt#.

    SvarSlet