tirsdag den 9. maj 2023

Mikael Lindholm: Linneas bog

Handling:

I Linneas bog møder Linnea Erik i Stockholm i 1959. 

Han er flot, høj og spændende, lidt mystisk med sin finske baggrund og den svære barndom som krigsbarn, han ikke taler om. 

Han er netop blevet ansat i det nye kontor for EDB i den virksomhed, hvor hun selv er telefonpige. Når han kommer ned i telefonrummet, banker Linneas hjerte hårdt i brystet, så da de forlover sig, er hun sikker på, at hun kan danse gennem resten af livet fra nu af.

Men Linneas liv og ægteskab bliver alt andet end det. 

Mest af alt fortæller bogen om prisen, man betaler for kærlighed og om kampen for et lykkeligt liv. 

Anmeldelse:

Da Storytel spurgte om jeg ville læse og anmelde denne, tænkte jeg hvorfor ikke. Jeg er jo ret vild med alt der refererer til 2. verdenskrig.

Selv om der ikke var meget af det i romanen, blev jeg nu alligevel fanget af historien. Jeg synes, den var meget spændende. Den er skrevet over virkelige begivenheden og er første del i triologien Vinter uden sne. Næste bind udkommer den 12. september 2023. 

Det, at der er tale om virkelig personer gør den mere relevant. Der er tale om karakterer med kant. Her i Linneas bog - er det Linnea som er hovedpersonen.

Vi følger Linnea fra ung - hvor hun møder Erik. Livet med Erik bliver langt fra en dans på roser. 

Der er ikke tale om en en krimi eller noget som minder om det.

Den er fortalt på en måde så du bare har lyst til at læse hvad der videre sker med Linnea og Erik og deres lille familie. Vinder kærligheden trods alt over alle bumpene på vejen?

Hvis du vil vide det må du igang med at læse bogen.

Jeg har lyttet romanen på Mofibo - det er en Mofibo Original.

Rigtig god læselyst.

Krimihjerte giver den 💚💚💚💚 ud af 6 mulige


Ingen kommentarer:

Send en kommentar