mandag den 15. december 2014

Anmeldelse af Steffen Jakobsens Gengældelsen

Forlagets beskrivelse:
Danmark mister sin uskyld, da en selvmordsbomber udløser en sprængladning under en af Tivolis mest populære forlystelser- Ingen tager ansvar for handlingen, og syv måneder senere har politiet stadig ingen spor at gå efter.

Politikommissær Lene Jensen har været en del af den resultatløse efterforskning, men da hun involveres i et dødsfald på Nørreport station, ser hun pludselig en mulig forbindelse til bomben i Tivoli.

Sammen med Michael Sander - eksklusiv privatdetektiv - forsøger hun at trænge til bunds i sagen. Kun for at opdage at nogle ved mere, end de fortæller, og at et nyt angreb i Danmark meget vel kan være nært forestående.

Anmeldelse:
Gengældelsen er en en uafhængig fortsættelse af spændingsromanen Trofæ. Jeg var ret vild med Trofæ, jeg var derfor meget spændt på hvad jeg ville synes om denne.

Det er igen Lene og Michael som er hovedpersonerne i Gengældelsen, ligesom de var i Trofæ. I Gengældelsen kommer du til at lære dem endnu bedre at kende. De har hver deres problemer at kæmpe med. Lenes datter har begået selvmord og Michael frygter mødet med familien.

Det er egentlig meget realistisk, at der kunne være en lille terrorcelle i  Danmark, de kan jo være hvor som helst. Jeg har det nok sværere med at en agent i PET får lov til at arbejde på en sag, som han er personligt involveret i. Men ud over det, synes jeg, at plottet fungerer rigtig godt. Jeg kan ihvertfald sagtens forestille mig at både CIA og PET prøver på at få hjælp af forskere, ved at yde store bidrag til finanseringen af forskningen for at finde ud af om nogle af de personer som bevæger sig i  bestemte moskeer og som lider af depressioner på  grund af tidligere oplevelser. Men deres forskning kan gå grueligt galt, forstået på den måde at nogle personer ofres for at retfærdiggøre forskningen.

PET får infiltreret en terrorcelle i Syrien, som PET formoder stod bag selvmordsbomben i Tivoli, men kan de stole på den person?

En rigtig god spændingsroman.

Rigtig god fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar