fredag den 24. april 2015

Anmeldelse af Jo Nesbøs Blod på sneen

Forlagets beskrivelse:
Olav er lejemorder, og ensom. Når man lever af at slå folk ihjel, er det ikke let at komme tæt på andre mennesker. Nu har han endelig mødt sin drømmekvinde. Men der er et problem. Hun er hans chef kone. Og han er blevet hyret til at slå hende ihjel.

Anmeldelse:
Jeg ved godt, at det er en mangel at jeg ikke tidligere har læst noget af Jo Nesbø, men nu har jeg læst Blod på sneen. Blod på sneen er den første i Jo Nesbø's nye thrillerunivers. En ganske kort en af slagsen endda, på ca. 150 sider. Men jeg er faktisk ikke imponeret.

Plottet er udmærket, og der kommer selvfølgelig også de tvist i thrilleren der skal komme, for at læsningen ikke bliver alt for kedelig.

Egentlig synes jeg det bare var en middelmådig læseoplevelse. Jeg har selvfølgelig hørt en masse om Jo Nesbøs forfatterskab, så måske var mine forventninger bare alt for høje som udgangspunkt. Men jeg vil helt sikkert give Jo Nesbø en chance mere, har da også et par andre af hans bøger stående i reolen.

Personerne er også ok beskrevet, så man tydeligt kan se dem for sig. Men jeg synes alligevel, at de er uden nerve og sjæl.

Jeg vil sandsynligvis stadigvæk læse den næste thriller fra Jo Nesbø, og håbe på at den er bedre end denne her. Men i første omgang vil jeg nok give mig til at læse Harry Hole serie


Ingen kommentarer:

Send en kommentar