fredag den 7. august 2015

Snart fødselsdag på Krimihjerte

Inden længe fejrer Krimihjerte sin 2 års dag - den store dag er den 13. september 2015. Det skal selvfølgelig fejres med maner. Der kommer derfor en konkurrence inden længe.

Der er sket rigtig meget her på Krimihjerte i det sidste år. Faktisk synes jeg det har været helt vildt til tider.

I oktober sidste år var første gang at Krimihjerte blev inviteret med til et event af Politikens Forlag. Det var selvfølgelig besøget i Jussi Adler-Olsens kontorhus i Allerød. Du kan læse eller genlæse Krimihjertes indlæg om besøget HER.

Kort tid efter var det blevet tid til det årlige Bogforum i Bella Centret. Det er efterhånden blevet en begivenhed jeg helst ikke misser.  Sidste år blev det en helt særlig oplevelse da jeg havde aftalt et interview med forfatter Claus Lohman. Det endte med et interview både til Krimihjerte og et indslag på TV2/fyn. Du kan se eller gense indslaget HER.

Herefter var næste store begivenhed en krimi inspirationsaften på Tranbjerg Bibliotek. Det endte med at blive en rigtig dejlig aften, hvor tilbagemeldingerne fra alle var at de havde fået inspiration med hjem. Om jeg skal lave lignende arrangementer, ved jeg ikke men forhåbentlig. Det har i hvertfald været sjovt at prøve. Lige nu arbejder jeg sammen med Lotte Petri om at lave et fælles arrangement. Vi håber at det kan blive til virkelighed i foråret 2016.

Krimihjerte var også så heldig at få lov til at komme med kritik på den spritnye krimi fra Dennis Jürgensen, Dansende røde bjørne. Det var tidskrævende, sjovt og spændende. En helt ny vinkel at læse en krimi på. Jeg havde en lille måneds tid til opgaven. Det var hårdt, men jeg gør det gerne igen.

I maj måned havde jeg også den glæde at Gyldendals Krimibogklub brugte min anmeldelse på Eva Maria Fredensborgs krimi I blinde. Jeg fandt også ud af at de tidligere havde anvendt min anmeldelse på Dennis Jürgensens Løbende tjener i 2014. Det er altid dejligt når nogen bruger Krimihjertes anmeldelser.

I slutningen af maj måned var jeg igen indbudt til et event med Politikens Forlag i Aarhus. Her var DR P4 Kultur også med. Det endte med at Krimihjerte kom i radioen - du kan høre eller genhøre indslaget på P4 HER.

Så alt i alt har det været et rigtig begivenhedsrigt år.

Hvad mon det kommende år kommer til at bringe?

1 kommentar: