onsdag den 25. november 2015

Nu er jeg igang med forberedelserne

Nu er jeg gået i gang med forberedelserne til foredraget med Lotte Petri. Min del af foredraget består primært i at anbefale gode bøger. Temaet for bøgerne skal være højreekstremisme. Jeg har allerede nu en lang lang liste over bøger som jeg gerne vil have læst. Både kendte og mere ukendte forfattere er med på listen.

Foredraget er først den 23. februar 2016 på Randers Bibliotek, og heldigvis for det. Så er der nemlig lidt tid at løbe på. Men lige pludselig er december måned over én og så er der jo også andet at tænke på. Så skal der købes julegaver, laves konfekt, bages og pyntes op. Der skal selvfølgelig også være tid til at hygge med familien - så jeg kan jo ikke bare gå ind på mit "lille" bibliotek og først dukke op igen til overfladen når bøgerne er læst.

Men jeg glæder mig rigtig meget allerede.

Ud af de bøger som jeg får læst skal jeg lave en short list over de 5-6 bedste krimier med temaet højre-ekstremisme.

Så det er vist bare med at komme igang for der er masser af bøger at gå i gang med. Den første jeg gik i gang med at læse er Martsvioler af Philip Kerr, og den næste er jeg lige startet på Cilla og Rolf Børjlinds Sort Morgen.

Så for min skyld må forlagene gerne vente til slutningen af januar med at udgive nye krimier.

Hvornår var du sidst til et forfatter-arrangement? Og hvad hørte du?

1 kommentar:

  1. Jeg var sidst til forfatter-arrangement den søndag, hvor der var Bogforum. Albertslund Bibliotek havde arrangeret en krimikoncert med Elsebeth Egholm - rigtig interessant og rigtig godt :)

    SvarSlet