torsdag den 11. januar 2018

Gæsten af Robert Zola Christensen

Handling
En aprilmorgen i 2016 bliver sprogforskeren Clara Sahlgren fundet myrdet på Syddansk Universitet. Armstumperne under hendes skrivebord er de største dele, der er tilbage af hende, og der er blod i hendes computer. Selv om mordet er blevet begået med en uhørt aggressivitet, har hun tilsyneladende ikke forsvaret sig.

I den myrdedes omgangskreds finder efterforsker Bent Kastrup en række mere eller mindre troværdige kolleger og en sørgende, svensk enkemand, der overraskende hurtigt har fundet sig en ny partner. Er det en af dem, der er morderen? Er det en af dem, der er den ubudne gæst, som har bevæget sig omkring i periferien af Clara Sahlgrens liv op til mordet?

En ting står hurtigt klart: Vedkommende skyr ingen midler for at dække over sine gerninger. Heller ikke når politiet står i vejen.


Anmeldelse
Jeg har tidligere læst en krimi af Robert Zola Christensen. Den første videnskabskrimi han skrev, og den var da ok. Men men men den her har virkelig sparket benene væk under mig.

Jeg har haft den stående et stykke tid, hvor jeg ikke rigtig havde overskud til rigtigt at fordybe mig i den. I sidste weekend tænkte jeg, nu skal det være. Læseglæden var tilbage - og der var ro i mit hoved til fordybelse igen.

Wauw for en læseoplevelse. Robert Zola Christensen kan noget med ord, som ikke er alle forundt. Kapitlerne er korte og velafbalancerede. Det er en krimi du flyver igennem. Det gør du fordi, at spændingen er bygget så flot op, at du slet ikke kan slippe bogen.

Den er velstruktureret, sproget er let og levende og ikke mindst er personskildringerne så levende beskrevet at du nemt får dem ind under huden.

Det er egentlig en ret grum historie, som er yderst velfortalt og spændende historie helt til sidste side.

Krimihjerte er vild med Gæsten, og giver den derfor sine varmeste anbefalinger. Jeg synes helt sikkert du skulle tage forbi boghandlen eller biblioteket efter denne. Så har du måske lige læsestof nok til weekenden. Det er bestemt ikke en krimi du skal snyde dig selv for.

Krimihjerte giver Gæsten af Robert Zola Christensen 6 ud af 6 hjerter.

Rigtig god fornøjelse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar