mandag den 1. januar 2018

Farvel til 2017 og ....

Krimimessen med Clare Macintosh 
goddag til 2018 - som jeg håber bliver et helt igennem fantastisk bogår.

2017 var et rigtig hårdt år for mig, så derfor har der været lange perioder uden læselyst.

På Goodreads laver jeg hvert år en book Challenge over hvor mange bøger jeg håber på at nå at læse. Et år havde jeg sat det til 50 bøger. På en eller anden måde var det lidt som om at efter et halvt år, så følte jeg det som en pligt at læse. Det var ikke længere sjovt. Jeg holdt derfor en pause fra læsningen, og valgte i en periode bare at læse de bøger som jeg lige fattede interesse uanset om det var bøger der skulle anmeldes eller ej. Det at have en bogblog skal være sjovt, det skal ikke ende med en sur pligt at læse bøger. Så derfor læser jeg efter lyst.

I 2017 var min Book Challenge på 30 bøger, det mål er det længe siden jeg nåede. Faktisk er jeg også overrasket over at jeg trods lange perioder uden lyst til at læse, at jeg alligevel har nået at læse 39 bøger. Ikke alle krimier. Den sidste bog jeg nåede at læse i 2017 var Dødevaskeren af Sara Omar. En helt igennem fantastisk bog af en ret modig forfatter.

2017 har heldigvis også givet mange dejlige oplevelser. Krimimessen var hektisk - men det var også dejligt at være afsted. Bogforum i november var også en rigtig god weekend. Særligt starten med bloggermøde med søde Sara Blædel. Var en rigtig dejlig oplevelse som jeg husker tilbage på med glæde.


Jeg håber og krydser fingre for at 2018 bliver et meget bedre år for mig, også på bogfronten. Min Book Challenge på Goodreads har jeg for 2018 sat til 40 bøger. Starten af 2018 byder på et arrangement hos Gads Forlag, et nytårsarrangement på mit arbejde (erstatter et ellers planlagt julearrangement, hvor jeg desværre måtte melde afbud). I slutningen af december har det nærmest også væltet ind med bøger til anmeldelse.

Så jeg er allerede i gang med læse bøger, som udkommer her i løbet af de første måneder i 2018.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar