onsdag den 11. september 2013

Inger Wolfs onde krimier

Når jeg læser Inger Wolfs krimier, synes jeg, at hun hæver sig højt op på krimihimlen. Hun skriver fantastisk. Det som Inger Wolf er særlig god til, er at få ondskab ind i krimierne. Hun skriver om ondskab på en helt særlig måde. Det er ikke bloddryppende ondskab, men mere udspekuleret ondskab. Jeg har selvfølgelig også læst andre krimier hvor der er ondskab ind over, men for mig er der bare ikke rigtig nogen andre som skriver så onde krimier som Inger Wolf.

Jeg har mødt Inger Wolf på de seneste 2 krimimesser i Horsens. Der findes ikke noget mere sødt menneske, så hvordan kan sådan et sødt menneske skrive noget så ondt?

Jeg tror, at det er netop er fordi at Inger Wolf er sådan et sødt menneske at hun at det fungerer så godt for hende at skrive om ondskab. Det er lidt de modsat rettede poler som mødes, og så plejer det jo at sige kapau.

Jeg har endnu ikke fået læst alle Inger Wolfs krimier, men dem jeg har læst kan jeg varmt anbefale. Faktisk er jeg helt glad for ikke at have læst alle Inger Wolfs krimier endnu - for så har jeg stadigvæk noget godt tilgode.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar