tirsdag den 2. juni 2015

Snart står sommeren for døren

Det varer ikke længe inden vi nok kan smide os udenfor i haven med høj sol og selvfølgelig med en krimi som selskab.

Normalt udkommer der ikke noget særligt fra slutningen af juni og frem til midten eller slutningen af august måned. Det plejer jeg at være glad for, for så får jeg mulighed for at indhente noget af det jeg er bagud - og det er også om sommeren jeg får tid til at læse lidt andet end krimier/spændingsromaner.

Men i år er det lidt anderledes - for at sige det mildt.

I starten af juli måned udkommer Stefan Ahnhems Den niende grav, Robert Goddards Fjerne horisonter. Herefter er der en kort pause inden vi når frem til 1. august hvor Elsebeth Egholm udgiver den foreløbige sidste Dicte krimi - Dødvægt.

Så der bliver ikke helt så god tid til at indhente det forsømte i år. Men jeg glæder mig nu alligevel både til sommeren og til alle 3 krimier.

Ud over disse nyudgivelser håber jeg at komme igennem langt de fleste i denne stak, om jeg når det inden den nye udgivelsessæsonen går sådan rigtigt i gang i slutningen af august - det vil tiden vise.

Men da sommeren ikke ligefrem er kommet så vil jeg nøjes med A.J. Kazinskis Den genfødte morder, en kop Miss Marple te til at varme mig på nu hvor det bare regner og blæser udenfor.

Hvad skal du læse i din sommerferie?

3 kommentarer:

  1. Jamen Lone Maj - "nøjes med" A.J.Kazinski!!!
    Det er absolut ikke nøjes med, når man taler om dem :-) Ikke hvis du spørger mig i hvert fald ;-)

    - bortset fra det så lyder det godt med de kommende udgivelser. Dem vil jeg bestemt også gerne have i samlingen :-)
    Jeg glæder mig til at konkurrencen skydes i gang.

    Mht hvad jeg skal læse, så er jeg lige startet på Jens Østergaard: "Ritualet". Efter den har jeg ikke bestemt mig for hvad, jeg så vil gå i gang med. Der er MANGE interessante muligheder - et rent luksusproblem :-)

    SvarSlet
  2. Ja, det er bestemt heller ikke ment på den måde. Men når nu sommeren ikke er kommet endnu må jeg varme mig med Miss Marple te og en god krimi indendøre :)

    SvarSlet
  3. Det er da en rigtig dejlig stak. God sommer 😊

    SvarSlet