søndag den 12. april 2020

Ukendt land af Claus Lohman

Det er et godt stykke tid siden at jeg læste denne. Ihvertfald inden Coruna ligesom overtog dagsordnen i Danmark.

Det er 2 selvstændige krimi i serien om virologen Martin Henderson og arkæologen og freelance journalisten Emma Fitzgerald.

Som i første krimi i serien "Under overfladen" er der tale om en virus som et dykkerpar bliver smittet af og dør af. Det er en sygdom som ellers er udryddet, men som der alligevel ikke er vaccine for. Da det er en virus som er flere århundreder gammel. Så er gode råd dyre. For hvordan får man virusen under kontrol og fremstillet nok vaccine?

Sideløbende følger vi den engelske pige Anne Tanner, som er kommet til Australien sammen med sine forældre. Hendes far er den engelske guvernør i den første engelske straffekoloni i Australien. Da alt håb er ude, reddes Anne af en Aboriginal - som fører hende til Hellige Land.

Så er vi ligesom i gang.

Ukendt land er meget mere end en krimi. Det er en bog hvor du lærer rigtig meget om Australien, som det var for flere århundreder siden. Den stamme af aboriginals som beskrives, fremstår som en realistisk beskrivelse af stammekulturen - et liv i pragt med naturen.

Det er en rigtig spændende historie, begge sidehistorier i bogen. De samles rigtig flot til sidst.

Jeg var vild med Anne Tanner - historien.

For ikke at afsløre for meget - vil jeg ikke fortælle mere om historien.

Jeg blev ført frem i krimien fordi jeg bare ville høre mere og mere om Anne Tanner. Samtidig var jeg også nysgerrig på hvad der skete med Elizabeth.

Kunne du lide Under overfladen - vil du også kunne lide denne.

Har du endnu ikke stiftet bekendtskab med forfatteren Claus Lohmans bøger. Så vil jeg varmt anbefale denne.

Rigtig god læselyst.

Krimihjerte giver Ukendt land af Claus Lohman 💖💖💖💖(4 store hjerter) ud af 6 mulige.

Ukendt land er modtaget som anmeldereksemplar fra forlaget Superlux

1 kommentar:

  1. Jeg har læst flere andre anmeldelser af Ukendt Land og alle synes den er endnu bedre end Under Overfladen. Jeg kan ikke læse ud af din anmeldelse hvorfor du er af en anden mening,, vil du begrunde det?
    Mvh Lisbeth Hansen

    SvarSlet