fredag den 24. januar 2014

teasere til bøger

Nogen gange kan man godt blive fanget af en book teaser. Men når man laver en book teaser hvordan får man så budskabet spredt. Tja nogen gange kan man gøre det på facebook eller få en krimiblog til at sprede budskabet.

Men har book teasere nogen effekt? Måske. Særligt hvis de er lavet rigtig godt.

I denne her får man en forsmag på hvad spændingsromanen omhandler. Her er det egentlig ikke så meget billederne som skal sælge bogen, men mere budskabet i tekstpassagerne.

Men som reklamestunt synes jeg at trailere for bøger er et ret spændende fænomen.

Aldrig stille i natten

 Jeg synes rigtig godt om denne teaser for Cilla & Rolf Børjlinds nye krimi Den trejde stemme.

Den trejde stemme

Der får man på under 50 sekunder fanget læserne. Jeg synes den er rigtig godt lavet.

Men for mig at se er der nok en væsentlig forskel i de 2. Den sidste er en kort film, hvor det alene er billederne der skal appellere til læserne. I den første er det mere de korte tekstbudskaber som skal appellere til læserne. Så de er meget forskellige i deres udtryk.

En anden forskel kan være budgettet bagved. Men det behøver ikke være det som gør forskellen, det kan sagtens bare være forskelligheden i ideerne som ligger bagved bog trailerne som gør forskellen. Cilla og Rolf Børjlind er kendte forfattere med en succesrig krimiserie bag sig, mens Thorsten Krantz nok stadigvæk er en rimelig ukendt forfatter.

Jeg håber at der fremover kommer endnu flere bog trailere. Bog trailere kan være en god erstatning eller supplement til læseprøver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar