onsdag den 27. august 2014

Forfatterarrangement med Jens Østergaard

I går var vi så heldige at have besøg af Jens Østergaard på mit arbejde, hvor Jens fortalte om sit forfatterskab. Jeg havde glædet mig rigtig meget, og alle mine forventninger blev indfriet. Arrangementet blev holdt for en lille sluttet flok, som var ret så spørgelystne. Det synes jeg var rigtig dejligt. Det er jo altid en fornøjelse at arrangere noget som bliver taget godt imod. Der havde desværre været en del som gerne ville have deltaget men som ikke lige kunne den dag.

Der var kun et par stykker som på nuværende tidspunkt havde læst noget af Jens Østergaard, men mon ikke der er nogle stykker som nu vil prøve éen af Jens' krimier.

Jens Østergaard fortalt om hvordan hans var kommet i gang med at skrive, og at han havde planer om at skrive 5 bøger indenfor 5 år. Indtil videre har han skrevet 3 krimier som også er solgt til udgivelse i Tyskland. Ud over at fortælle om processen med at få et forlag til at bide på med en kontrakt for udgivelse af den første bog, så blev der også snakket om forlagsbranchen.

Der er jo stor forskel på hvordan de forskellige forlag arbejder på. Lige fra selvudgiverne, de traditionelle forlag og medudgiverforlagene. Et medugiverforlag er et forlag hvor du sender dit manuskript ind til bedømmelse. Der bliver koblet en redaktør på, og forfatteren betaler herefter et beløb for at få udgivet sin bog.

På billedet nedenfor ser det ud som om at Jens Østergaard blev glad for gaven som han fik efter foredraget.



Har du lyst til at få besøg af Jens Østergaard, så kontakt ham endelig - jeg sikker på at han også gerne vil komme og fortælle om sit forfatterskab på din arbejdsplads.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar