onsdag den 24. september 2014

Forpremiere på 2. Sæson af Dicte

I går var jeg så heldig at jeg sammen med min kæreste Anders, igennem hans arbejde, fik mulighed for at deltage i forpremieren på 2. sæson af Dicte - Dicte - vender tilbage.

Opatgelserne er foretaget i Start Up Citys lokaler. Vi fik set en lille film lavet af Staalfilm om selve optagelserne - hvor vi også så lokalerne hvor kulissen for redaktionen og hendes hus (det indvendige) var optaget.

Jeg var blevet spurgt af en tidligere kollega om hun så skulle ud og investere i et Se&Hør eller Billed-bladet for at se Anders og jeg på den røde løber. Men nej - så meget VIP er jeg trods alt ikke :)

Men der var da en rød løber og fotografer og TV.

Men det var rigtig sjovt at være med, og selv Midtjyllands Regionsformand Bent Hansen holdt en kort men ganske ok tale. Århus Borgmester var glad og fortalte også at han ligesom så mange andre på "hans alder" havde et cross på Iben Hjele - det at det ikke var blevet mindre efter at hun jo nærmest nu var blevet halvt århusianer - eller i hvertfald "næsten århusianer. Århus' kulturrådmand, var glad for at hans børn for en gangs skyld havde lyst til at komme med ham ud, det havde de ikke normalt lyst til, når han skulle til politiske møder.

De nye Dicte afsnit er alle uden for det vante Elsebeth Egholm regi, da der ikke var flere bøger at skrive over - da de alle var blevet brugt i den første sæson.

Du kan roligt glæde dig til første afsnit som TV2 sender i aften - jeg kan dog godt røbe at der er nogen som dør, Rosa bor stadigvæk hos Dicte og at nytåret skal fejres.

Efter det hele var slut var det tid til et glas vin og lidt mad - der mødte jeg Elsebeth Egholm, og vi da evige om at det var de da sluppet helt godt afsted med. Så jeg glæder mig til at gense afsnittet i aften og ikke mindst til at se næste afsnit.

Får du en chance for at komme til forpremiere - så grib den - det er rigtig sjovt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar