onsdag den 30. december 2015

Året der gik - 2015


Inden længe siger Krimihjerte farvel til året 2015 og velkommen til en masse nye oplevelser i 2016.

Skete der så en masse interessant for Krimihjerte i 2015? JA masser af sjove ting.

I starten af 2015 var jeg så heldig at få lov til at forhåndsanmelde Genspejl af Claus Lohman, Det var utroligt spændende. Og bestemt noget som jeg rigtig gerne vil gøre igen en anden gang.

Lige inden krimimessen, holdt jeg en krimi inspirations aften på Transbjerg bibliotek. Der var mødt en masse både kendte og ukendte ansigter op. Det er bestemt noget som jeg rigtig gerne vil lave igen, måske for jeg lov at lave det igen i 2016 - det håber jeg.

Krimimessen bød som altid på en masse skønne interviews, hyggeligt samvær med forlag, forfattere og blogvenner. Krimifan-VIP teamet var inviteret til at være med til forlagsmiddagen sammen med People's Press. Her sad jeg sammen med Helle Vincentz, det blev en rigtig hyggelig aften.

Krimihjerte har også været inviteret til at deltage ved forskellige brunch-blogger møder med forskellige krimi/spændingsforfattere fra Politikens Forlag. I 2015 har Krimihjerte sagt ja til at mødes med A. J. Kazinski og Christian Mørk. Det er altid en fantastisk oplevelse at møde både engagerede bloggere og forfatterne bag bøgerne. Jeg håber at også nogle af de andre forlag får øjnene op for de muligheder som sådanne møder kan give.

I foråret 2015 fik jeg også muligheden for at læse, vurdere og korrekturlæse Dennis Jürgensens krimi som senere blev til Dansende rød bjørne. Jeg har endnu ikke nået at genlæse den, jeg er jo ellers ret spændt på om den har ændret sig væsentligt siden foråret.

Det meste vilde som skete for Krimihjerte, var da jeg blev ringet op af avisen Politiken hvor Krimihjerte var flittigt omtalt i en artikel som hed "Bøgernes nye slyngveninder". Lørdagen efter artiklen var bragt (det var om torsdagen den var i avisen), var der over 2.400 hits på Krimihjerte - det var helt vildt!

Nu er jeg så i gang med at forberede min del af foredraget med Lotte Petri - selv vi ihvertfald selv glæder os meget til.

Krimihjerte har flere andre overraskelser i ærmet for 2016, men de er indtil videre hemmelige.

Så med dette lange indlæg - vil jeg tage kærligt afsked med 2015 og sige velkommen til 2016.

Og ønske jer alle et rigtig godt nytår.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar